Service Tegoed Elektrische Fiets

Service-tegoed-elektrische-fiets

Wanneer je een nieuwe elektrische fiets koopt wil je natuurlijk dat deze langere tijd onder goede conditie op de weg zit. Daarom zorgt Kramer Fietsen ervoor dat jij voor de komende jaren, voor een groot deel, bent ontzien in het onderhoud. Bij iedere nieuwe elektrische fiets die wij verkopen zorgen wij voor een service tegoed. Dit service tegoed is te besteden aan servicebeurten van de fiets in onze vakkundige werkplaats.

Voor de elektrische fiets zijn er twee verschillende pakketten van service tegoeden. Dit is dan weer afhankelijk of dat er bij aankoop van de nieuwe elektrische fiets wel of geen inruil van een oude fiets is geweest. Ook fietsen die verkocht zijn binnen een kortingsactie vallen buiten het service tegoed met een tot 5 jaar verlengde garantie.

Service tegoed zonder inruil bij aankoop van nieuwe elektrische fiets

Te ontvangen Te waarde van
Zadelruilservice €18,-
Gratis Rijklaar maken €75,-
Gratis Servicebeurt na 3 Maanden €75,-
Gratis Servicebeurt na 12 Maanden €75,-
50% Korting op Servicebeurt na 24 Maanden €37,50
25% Korting op Servicebeurt na 36 Maanden €18,75,-
Verlengde Garantie tot 5 Jaar €180,-
Geen verwijderingsbijdrage Accu
Leenfiets bij Reparatie
Totale Service Tegoed €479,-

Service tegoed met inruil of korting bij aankoop van nieuwe elektrische fiets

Wanneer je een bij aankoop van een elektrische fiets gebruik maakt van een inruil komt het service tegoed er iets anders uit te zien. Dit geldt ook wanneer je een nieuwe elektrische fiets koopt met korting. In het geval van een winkelkorting maakt het dan weer niet uit of je wel of geen fiets inruilt.

Te ontvangen Te waarde van
Zadelruilservice €18,-
Gratis Rijklaar maken €75,-
Gratis Servicebeurt na 3 Maanden €75,-
50% Korting op Servicebeurt na 12 Maanden €37,50
25% Korting op Servicebeurt na 24 Maanden €18,75
Leenfiets bij Reparatie
Geen verwijderingsbijdrage Accu
Totale Service Tegoed €224,-

Het service tegoed is enkel inzetbaar op de servicebeurten van de fiets. Extra materialen, zoals een versleten fietsketting, vallen dus buiten deze servicebeurten. Dit omdat iedere fiets anders is en iedereen zijn fiets op een andere manier gebruikt. Om deze reden hebben wij het service tegoed ingedeeld in de werkuren van ons technisch personeel. Op deze manier wordt geen één klant benadeeld.

Plan een Servicebeurt zelf in

Doormiddel van ons online plansysteem is het voor jou als klant zelf mogelijk om een geschikt moment te kiezen voor een servicebeurt. Wanneer de fiets online bij ons is aangemeld is zal de voorrang hebben op reguliere reparaties. Dit maakt een ingeplande servicebeurt veelal binnen één werkdag klaar is.

Wel hebben wij een maximum van 5 servicebeurten per dag ingesteld. Dit om de planning op een juiste manier te kunnen blijven volgen. Zodat jij jouw fiets zo snel mogelijk weer kan gebruiken. Ook zijn het maximaal 5 servicebeurten per dag, omdat wij de reguliere reparaties ook het liefst zo snel mogelijk uitvoeren.

Rijklaar maken van een elektrische fiets

Bij het rijklaar maken van de elektrische fiets zorgen wij er voor dat jij zonder problemen en zorgen veilig de weg op kan. Zo komt de elektrische fiets al voor een groot gedeelte in elkaar uit de doos. Maar zo eigenwijs als wij zijn passen wij hier nog heel erg veel op aan. Om hier een duidelijk voorbeeld van te geven kan je denken aan de hydraulische schijfremmen. Deze lopen vanaf de fabriek nagenoeg altijd aan. Dit komt doordat deze op de lopende band aan een hoog tempo gemonteerd zijn. Echter vergt het op een juiste manier monteren van de hydraulische schijfremmen erg veel aandacht. Om deze reden ontluchten en vullen wij de olie in de remmen bij. Verder centreren wij de remblokken en schijf in het wiel. Wanneer de schijfrem aanloopt zorgt dit voor extra weerstand tijdens het fietsen. Ook zullen de remblokken veel sneller wegslijten.

Het hierboven beschreven voorbeeld is slechts één van de vele voorbeelden die wij kunnen geven. Andere onderdelen waaraan je kan denken bij het rijklaar maken van een fiets is het spannen van de spaakspanning, het afstellen van de versnellingen en de onderdelen bevestigen met het juiste montagevet, zodat de onderdelen over enkele jaren nog zijn te demonteren.

Waarom een Servicebeurt voor de elektrische fiets?

Een servicebeurt voor de elektrische fiets is zeer belangrijk. Door de fiets regelmatig een onderhoudsbeurt te laten geven wordt de levensduur van de fiets aanzienlijk verlengt. Dit komt doordat de fiets minder belast wordt door onderdelen, zoals bijvoorbeeld speling op de voorvork.  Zelf raden wij het aan om de fiets ieder jaar één servicebeurt te geven. Vooral bij een elektrische fiets is een servicebeurt extra belangrijk. Dit omdat de motor een constante druk geeft op onderdelen zoals een schakelnaaf. Ook heb je tijdens het fietsen op een elektrische fiets meer snelheid en gewicht, waardoor de remmen extra belast worden.

Wat houd een servicebeurt voor de elektrische fiets in?

Maar wat wordt er nou precies gedaan bij een servicebeurt? Heel kort en bondig kunnen wij zeggen dat de fiets op zo’n 30 punten wordt nagekeken. Hierbij kan je denken aan grotere onderdelen zoals het afstellen van de versnellingen, het bijvullen en ontluchten van de hydraulische schijfremmen en het updaten van de software. Maar ook kleinere en minder zichtbare onderdelen worden nagekeken. Bij de kleinere onderdelen moet je denken aan spelling op het balhoofd die uit de fiets gehaald wordt, de fietsketting die wordt gespannen en ook de spaakspanning van de fiets wordt weer op het juiste moment gezet. Verder zijn er nog heel wat andere punten die wij voor jou meenemen. Enkel op deze manier houd je de fiets in een uitstekende conditie.

Verlengde Garantie op jouw elektrische fiets

Zoals je hierboven ziet zijn er twee verschillende service pakketen. Dit komt doordat wij bij aankoop van een nieuwe elektrische fiets de keuze geven om wel of niet een oude (elektrische) fiets in te ruilen. Ruil je geen fiets in dan zorgen wij er voor dat de fabrieksgarantie op onderdelen van 2 jaar naar 5 jaar wordt verlengd.